Ο σχεδιασμός της ποιοτικής έρευνας
Σχεδιασμός ποιοτικής έρευνας πεδίου

Διατύπωση ερωτήματος

Επιλογή δείγματος

Μέθοδοι ποιοτικής έρευνας: εθνογραφία, μελέτη περίπτωσης, φαινομενολογική έρευνα, θεμελιωμένη θεωρία, συμμετοχική έρευνα, ομάδες εστίασης, έρευνα-δράση, αφηγηματική έρευνα κ.ά.)

Οργάνωση και διεξαγωγή συνεντεύξεων (δομημένη,ημιδομημένη/ ατομική, ομαδική, ομάδες εστίασης) παρατηρήσεων, αναφορών, καταγραφών κ.ά.

Τριγωνοποίηση

Επιλογή δεδομένων

Ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων: Ανάλυση περιεχομένου, Θεματική ανάλυση, ανάλυση λόγου

Η 2η ενότητα (διάρκεια 80 ώρες) περιλαμβάνει τις παρακάτω Υποενότητες:

1. Σχεδιασμός ποιοτικής έρευνας πεδίου
2. Διατύπωση ερωτήματος
3. Επιλογή δείγματος
4. Μέθοδοι ποιοτικής έρευνας: εθνογραφία, μελέτη περίπτωσης, φαινομενολογική έρευνα, θεμελιωμένη θεωρία, συμμετοχική έρευνα, ομάδες εστίασης, έρευνα δράση, αφηγηματική έρευνα κ.ά.)
5. Οργάνωση και διεξαγωγή συνεντεύξεων (δομημένη.ημιδομημένη/ ατομή, ομαδική, ομάδες εστίασης) παρατηρήσεων, αναφορών, καταγραφών κ.ά.
6. Τριγωνοποίηση
7. Επιλογή δεδομένων
8. Ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων: Ανάλυση περιεχομένου, Θεματική ανάλυση, ανάλυση λόγου

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωση της ενότητας, ο/η εκπαιδευόμενος/η θα μπορεί να:

  • σχεδιάζει μια ποιοτική έρευνα πεδίου
  • επιλέγει το δείγμα του/της
  • επιλέγει τις κατάλληλες μεθόδους και εργαλεία έρευνας
  • οργανώνει τη διεξαγωγή ερευνητικών συνεντεύξεων, παρατηρήσεων κ.ά
  • συνθέτει μια διαδικασία επιλογής δεδομένων από πολλές πηγές (π.χ. πυκνές περιγραφές, συμμετοχικές παρατηρήσεις)
  • επιλέγει θεωρητικά εργαλεία ανάλυσης και ερμηνείας των δεδομένων που θα συλλεχθούν
  • επιλέγει την οπτική γωνία του τελικού κειμένου.

Για την εξοικείωσή σας με τα περιεχόμενα της Ενότητας παρακολουθήστε όλα τα βίντεο που περιλαμβάνονται σε αυτή: 

(α) ένα βίντεο για την Ανάλυση Λόγου,

(β) ένα βίντεο σε δύο μέρη για την Εθνογραφία, το οποίο αναφέρεται στις μαθηματικές γνώσεις και χρησιμοποιειι για ερμηνεία διάφορες νεομαρξιστικές θεωρίες, 

(γ) ένα βίντεο σε δύο μέρη για την Αυτοεθνογραφία, στο οποίο αναλύεται η αφήγηση μιας Ουκρανής καθηγήτριας πανεπιστημίου, 

(δ) ένα βίντεο για τις αφηγήσεις ζωής, το οποίο αναφέρεται στον γυνακείο μοτοσυκλετισμό,

(ε) ένα βίντεο για τον εθνογραφικό κινηματογράφο και διάφορες έννοιες στις ποιοτικές μεθοδολογίες έρευνας,

(ζ) ένα βίντεο για τις νέες εθνογραφίες, όπως μη μυθιστορηματική λογοτεχνία,

(η) ένα βίντεο για την Φαινομενολογία ως μεθοδολογία έρευνας, 

(θ) ένα βίντεο για τη Θεμελιωμένη Θεωρία.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΔΕ2Α1_Θεωρητικό Υλικό 1
ΔΕ2Α2_Θεωρητικό Υλικό 2
ΔΕ2Α3_Θεωρητικό Υλικό 3
ΔΕ2Α4_Θεωρητικό Υλικό 4

ΒΙΝΤΕΟΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Κριτήριο Αυτοαξιολόγησης 2ης Ενότητας

Επιλέξτε τη σωστή απάντηση.